Een geschil met de aannemer


Omschrijving situatie

Justin heeft onlangs zijn keuken laten verbouwen. De aannemer heeft deze naar Justin zijn mening echter gebrekkig opgeleverd. Hij heeft de aannemer reeds benaderd en verzocht herstelwerkzaamheden te verrichten. Deze weigert echter ieder gesprek en komt daarentegen ook intimiderend over. Daarnaast heeft Justin er ook geen vertrouwen meer in dat deze aannemer zijn problemen kan verhelpen.

De kosten van de verbouwing bedroegen 21.000 euro, waarvan Justin er reeds 12.000 heeft betaald. De schade aan de keuken wordt geschat op 5000 euro. Omdat naar het idee van de advocaat de keuken correct is opgeleverd heeft deze een advocaat ingeschakeld en eist hij de resterende 9000 euro. Justin heeft dit betaalverzoek onlangs ontvangen. Hoe kan hij het beste reageren?

Ons advies

Om Justin zijn juridische positie te kunnen bepalen moet worden uitgezocht of er inderdaad sprake is van een ‘non-conformiteit’. Om dit te bewijzen zal Justin onderzoek moeten laten doen door een onafhankelijke deskundige, dit kan bijvoorbeeld een bouwkundige zijn. Wanneer deze constateert dat de keuken inderdaad gebrekkig is opgeleverd dan zal Justin hiervoor niet hoeven te betalen.

Stel de keuken is maar voor 75% opgeleverd dan zal hij dat deel moeten betalen en de overige 25% kunnen achterhouden. Een advocaat zou namens Justin met de aannemer in gesprek kunnen gaan.

Hoe werkt het?

Voor het bespreken van de situatie en mogelijkheden kan Justin het beste een advocaat inschakelen. Deze kan werken op basis van een uurtarief of een vooraf vastgestelde prijs.

Zo kan het dus ook

Waarom OmniRecht?

Rechtzoekenden verwachten transparantie, servicegerichtheid en duidelijkheid over tarieven. OmniRecht voldoet aan die behoeften en maakt de juridische dienstverlening voor een brede groep ondernemers en particulieren toegankelijk.

Om u te voorzien van het beste advies werkt OmniRecht volgens de formule van trapsgewijze juridische hulp. Eerst legt u de hulpvraag kosteloos en vrijblijvend voor aan de intakebalie. Dat kan zeven dagen per week. Samen zoeken we naar het beste antwoord op uw vraag. Soms volstaat een digitale oplossing. Een andere keer is het beter om een advocaat in te schakelen. Verwacht altijd duidelijkheid over afspraken en tarieven.

  • 7 dagen per week bereikbaar

    Ook 's avonds en in het weekend
  • OmniRecht kwaliteitslabel

    Uw garantie voor service en kwaliteit
  • Juridische hulp in elke situatie

    Van eerstelijns advies tot bijstand van een gespecialiseerde advocaat
  • Overal in België

    Het grootste juridische platform van België met 80 advocaten
  • Als beste beoordeeld

    Wij stellen onze rechtzoekende klant centraal en behandelen uw zaak met zorgvuldigheid
    8.1

Over ons

Met onze vooruitstrevende diensten en digitale oplossingen willen we het verschil maken in de – soms nog ouderwetse – juridische branche. De OmniRecht-formule heeft ervoor gezorgd dat we in enkele jaren zijn uitgegroeid tot het grootste en meest vooruitstrevende advocatenplatform van het land.

Inmiddels hebben ruim 80 advocaten en 35 kantoren uit Vlaanderen en Brussel zich bij OmniRecht aangesloten. Om de kwaliteit te waarborgen en de rechtzoekende er van te verzekeren dat de beloftes worden nagekomen, hebben we het OmniRecht Kwaliteitslabel in het leven geroepen. Ons hoofdkantoor is te vinden in Antwerpen, waar zo’n 45 medewerkers hun best doen om u te voorzien van de beste juridische hulp.

Er zijn advocaten gevonden.

Klik hier voor de resultaten.