- Home
- >
- Juridische oplossingen
- >
- Een geschil met de aannemer
Een geschil met de aannemer
Omschrijving situatie
Justin heeft onlangs zijn keuken laten verbouwen. De aannemer heeft deze naar Justin zijn mening echter gebrekkig opgeleverd. Hij heeft de aannemer reeds benaderd en verzocht herstelwerkzaamheden te verrichten. Deze weigert echter ieder gesprek en komt daarentegen ook intimiderend over. Daarnaast heeft Justin er ook geen vertrouwen meer in dat deze aannemer zijn problemen kan verhelpen.
De kosten van de verbouwing bedroegen 21.000 euro, waarvan Justin er reeds 12.000 heeft betaald. De schade aan de keuken wordt geschat op 5000 euro. Omdat naar het idee van de advocaat de keuken correct is opgeleverd heeft deze een advocaat ingeschakeld en eist hij de resterende 9000 euro. Justin heeft dit betaalverzoek onlangs ontvangen. Hoe kan hij het beste reageren?
Ons advies
Om Justin zijn juridische positie te kunnen bepalen moet worden uitgezocht of er inderdaad sprake is van een ‘non-conformiteit’. Om dit te bewijzen zal Justin onderzoek moeten laten doen door een onafhankelijke deskundige, dit kan bijvoorbeeld een bouwkundige zijn. Wanneer deze constateert dat de keuken inderdaad gebrekkig is opgeleverd dan zal Justin hiervoor niet hoeven te betalen.
Stel de keuken is maar voor 75% opgeleverd dan zal hij dat deel moeten betalen en de overige 25% kunnen achterhouden. Een advocaat zou namens Justin met de aannemer in gesprek kunnen gaan.
Hoe werkt het?
Voor het bespreken van de situatie en mogelijkheden kan Justin het beste een advocaat inschakelen. Deze kan werken op basis van een uurtarief of een vooraf vastgestelde prijs.