Leveringsproblemen

Heeft u te maken gehad met leveringsproblemen? Bel direct

We kopen met zijn allen steeds vaker online. Normaliter wordt alles dan netjes thuis geleverd op de beloofde datum. Maar soms komt onze bestelling te laat, krijgen we ze helemaal niet, of blijkt het product defect dan spreken we over leveringsproblemen dit valt onder het handelsrecht.

Een defecte of beschadigde levering

Het kan gebeuren dat een product bij levering beschadigd of zelfs defect is. Let dan op volgende punten:
1. Stuur uw pakket nooit terug zonder voorafgaande goedkeuring van de verkoper.
2. Volg voor de terugzending de procedure die de verkoper bij aankoop of in de factuurvoorwaarden vermeld heeft.
3. Bewaar zorgvuldig de bewijzen van de terugzending en de aankoop- en betaalbewijzen van het product zodat u eventueel een terugbetaling kunt eisen.

Als particuliere consument bent u wettelijk goed beschermd tegen een late of defecte levering. Voor bedrijven ligt dat anders. Maar in beide gevallen kan een advocaat ervoor zorgen dat u alsnog krijgt waar u recht op heeft: een nieuw product, terugbetaling of een schadevergoeding. Daarom raden wij aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met een advocaat. Die zal de nodige stappen nemen om het probleem op te lossen.

Een levering is te laat of blijft uit

Een aankoop via internet moet uiterlijk binnen dertig dagen – gerekend vanaf de dag van bestelling – zijn geleverd. Als u met de verkoper een afspraak hebt gemaakt over de levering, moet hij zich daar ook aan houden. Het kan wel gebeuren dat de verkoper gegronde redenen heeft waarom hij niet kan leveren op de beloofde datum.

Het gekochte product is niet beschikbaar

Wanneer het product niet beschikbaar is, moet de verkoper u daarover zo spoedig mogelijk berichten. U hebt dan recht op terugbetaling van uw geld binnen dertig dagen nadat u door de verkoper op de hoogte bent gesteld.

Onmiddellijk actie ondernemen

Wanneer een product te laat, helemaal niet, beschadigd of defect geleverd wordt, is dat natuurlijk vervelend, maar kan het u ook schade opleveren wanneer u bijvoorbeeld voor uw bedrijf iets aankoopt dat u echt dringend nodig hebt.

Welke leveringsproblemen dan ook, het is belangrijk dat u snel actie onderneemt.

In eerste instantie moet u navragen bij de verkoper wat er aan de hand is en kijken of het mogelijk is om een nieuwe afspraak te maken. Wanneer dat niets oplevert, is het raadzaam om de hulp van een advocaat in te schakelen. Die zal een aanmaning sturen die voldoet aan de juridische eisen. Als ook dit zonder gevolg blijft, kan een advocaat de andere partij in gebreke stellen.

OmniRecht verdedigt uw rechten

Wilt u juridisch juist handelen, dan is het aan te raden om u te laten bijstaan door een ervaren advocaat. De advocaten van OmniRecht komen voor uw rechten op en werken samen met u aan efficiënte oplossing

Neem contact op met onze OmniRecht Intakebalie via het contactformulier in de rechterkolom. Voor dringende hulp kan u ons tijdens de kantooruren bellen op het nummer 03 808 52 29.

OmniRecht is het grootste platform in België van zelfstandige en onafhankelijke advocaten. Ruim 62 vormen samen het OmniRecht Advocatenplatform.

Bel nu voor advies:

Gratis intakegesprek

"*" geeft vereiste velden aan

Voeg eventueel een of meerdere document(en) toe
Sleep bestanden hierheen of
Max. bestandsgrootte: 256 MB.
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

    Dit formulier is beveiligd door ReCaptcha van Google. Bekijk de privacy verklaring en algemene voorwaarden.
    • 7 dagen per week bereikbaar

      Ook 's avonds en in het weekend
    • OmniRecht kwaliteitslabel

      Uw garantie voor service en kwaliteit
    • Juridische hulp in elke situatie

      Van eerstelijns advies tot bijstand van een gespecialiseerde advocaat
    • Overal in België

      Het grootste juridische platform van België met 80 advocaten
    • Als beste beoordeeld

      Wij stellen onze rechtzoekende klant centraal en behandelen uw zaak met zorgvuldigheid

      9.4

    OmniRecht helpt u verder
    • Stap 1: Bel of bericht onze juristen van de intakebalie
    • Stap 2: Bespreek uw juridische oplossingen
    • Stap 3: kies de beste oplossing voor uw situatie
    Bel met de intakebalie
    03 808 5229
    Beschikbaar vanaf
    Neem contact op

    De intakebalie is 7 dagen per week bereikbaar.

    Maandag
    Dinsdag
    Woensdag
    Donderdag
    08:00-18:00 uur
    08:00-18:00 uur
    08:00-18:00 uur
    08:00-18:00 uur
    Vrijdag
    Zaterdag
    Zondag
    Feestdagen
    08:00-18:00 uur
    09:00-17:00 uur
    12:00-16:00 uur
    Gesloten

    Stel uw vraag

    "*" geeft vereiste velden aan

    Voeg eventueel een of meerdere document(en) toe
    Sleep bestanden hierheen of
    Max. bestandsgrootte: 256 MB.
      Hidden
      Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

      Dit formulier is beveiligd door ReCaptcha van Google. Bekijk de privacy verklaring en algemene voorwaarden.
      Zo kan het dus ook

      Waarom OmniRecht?

      Rechtzoekenden verwachten transparantie, servicegerichtheid en duidelijkheid over tarieven. OmniRecht voldoet aan die behoeften en maakt de juridische dienstverlening voor een brede groep ondernemers en particulieren toegankelijk.

      Om u te voorzien van het beste advies werkt OmniRecht volgens de formule van trapsgewijze juridische hulp. Eerst legt u de hulpvraag kosteloos en vrijblijvend voor aan de intakebalie. Dat kan zeven dagen per week. Samen zoeken we naar het beste antwoord op uw vraag. Soms volstaat een digitale oplossing. Een andere keer is het beter om een advocaat in te schakelen. Verwacht altijd duidelijkheid over afspraken en tarieven.

      • 7 dagen per week bereikbaar

        Ook 's avonds en in het weekend
      • OmniRecht kwaliteitslabel

        Uw garantie voor service en kwaliteit
      • Juridische hulp in elke situatie

        Van eerstelijns advies tot bijstand van een gespecialiseerde advocaat
      • Overal in België

        Het grootste juridische platform van België met 80 advocaten
      • Als beste beoordeeld

        Wij stellen onze rechtzoekende klant centraal en behandelen uw zaak met zorgvuldigheid
        9.4

      Over ons

      Met onze vooruitstrevende diensten en digitale oplossingen willen we het verschil maken in de – soms nog ouderwetse – juridische branche. De OmniRecht-formule heeft ervoor gezorgd dat we in enkele jaren zijn uitgegroeid tot het grootste en meest vooruitstrevende advocatenplatform van het land.

      Inmiddels hebben ruim 80 advocaten en 35 kantoren uit Vlaanderen en Brussel zich bij OmniRecht aangesloten. Om de kwaliteit te waarborgen en de rechtzoekende er van te verzekeren dat de beloftes worden nagekomen, hebben we het OmniRecht Kwaliteitslabel in het leven geroepen. Ons hoofdkantoor is te vinden in Antwerpen, waar zo’n 45 medewerkers hun best doen om u te voorzien van de beste juridische hulp.

      Er zijn advocaten gevonden.

      Klik hier voor de resultaten.