- Home
- >
- Over OmniRecht
- >
- Juridische dienstverlening anno nu
Juridische dienstverlening anno nu
Klantgerichte benadering
Hoewel er steeds meer frisse en vernieuwende juridische dienstverleners op de markt komen, werkt deze sector tot onze verbazing vaak nog op een te ouderwetse manier Met vooruitstrevende diensten en digitale oplossingen wil OmniRecht daar verandering in brengen.
Op dit moment speelt de grote meerderheid van actoren in de juridische sector nog onvoldoende in op de behoeften van rechtzoekenden, die in deze tijd meer service en klantgerichtheid verwachten. Uurtje factuurtje, torenhoge tarieven, slechte online vindbaarheid en contact via de secretaresse: deze oude werkwijze volstaat niet meer.
Vernieuwende aanpak
Rechtzoekenden zijn steeds vaker goed geïnformeerd; online hebben ze toegang tot bergen informatie. ‘Eenvoudige’ juridische vragen kunnen daarnaast vaak met online oplossingen en standaarddocumenten worden beantwoord. De huidige trends en ontwikkelingen vragen om een andere, vernieuwende aanpak. OmniRecht speelt daar op in; met een klantgerichte benadering, transparante communicatie, goede bereikbaarheid en duidelijkheid over kosten. Als één van de eersten zijn we actief op sociale media en weten we rechtzoekenden via de smartphone te bereiken.
Aan de horizon
Door verdere digitalisering ontstaan meer goedkope doe-het-zelf-oplossingen voor zaken waar nu nog een advocaat moet worden ingeschakeld. Sinds enkele jaren kunnen langs digitale weg al eenvoudige contracten worden opgesteld. Juridische brieven zijn de volgende stap en daarna zal digitale beslechting van geschillen volgen. Waar nu een dossier uiteindelijk bij de rechter van vlees en bloed belandt, zal ook daarvoor een alternatief gaan ontstaan “online dispute resolution”.