Klachtenregeling OmniRecht

Het OmniRecht kwaliteitslabel garandeert dat wij alleen werken met advocaten en kantoren die aan onze kwaliteitsvereisten voldoen. Het kan onverhoopt echter voorkomen dat u toch niet tevreden bent met uw advocaat.

Beroepsgeheim

Wanneer u niet tevreden bent met het door uw advocaat geleverde werk of zijn werkzaamheden is dat natuurlijk erg vervelend. Omdat advocaten echter een beroepsgeheim hebben is het voor ons onmogelijk om inhoudelijke informatie over uw zaak te achterhalen en zo te onderzoeken waar het fout is gegaan.

Uit ervaring hebben wij echter geleerd dat cliënten na een goed en open gesprek met hun advocaat er uiteindelijk toch vaak uit komen. Neem daarom wanneer u problemen ondervindt altijd eerst contact op met uw advocaat of diens kantoor. Dit voorkomt kosten en zij kunnen u direct en ook meteen het best helpen.

De Stafhouder

Komt u er echter nog niet uit of vindt u dat uw advocaat grove vormfouten heeft gemaak? Dan kunt u ook een brief schrijven naar de stafhouder van de balie waar uw advocaat bij is aan gesloten. Dit is het hoofd van de Balie. Deze kan u een oplossing aanreiken, bemiddelen of bijvoorbeeld arbitrage voorstellen.

Meer informatie hierover vindt u bij de balie waar uw advocaat bij is aangesloten.

Zo kan het dus ook

Waarom OmniRecht?

Rechtzoekenden verwachten transparantie, servicegerichtheid en duidelijkheid over tarieven. OmniRecht voldoet aan die behoeften en maakt de juridische dienstverlening voor een brede groep ondernemers en particulieren toegankelijk.

Om u te voorzien van het beste advies werkt OmniRecht volgens de formule van trapsgewijze juridische hulp. Eerst legt u de hulpvraag kosteloos en vrijblijvend voor aan de intakebalie. Dat kan zeven dagen per week. Samen zoeken we naar het beste antwoord op uw vraag. Soms volstaat een digitale oplossing. Een andere keer is het beter om een advocaat in te schakelen. Verwacht altijd duidelijkheid over afspraken en tarieven.

  • 7 dagen per week bereikbaar

    Ook 's avonds en in het weekend
  • OmniRecht kwaliteitslabel

    Uw garantie voor service en kwaliteit
  • Juridische hulp in elke situatie

    Van eerstelijns advies tot bijstand van een gespecialiseerde advocaat
  • Overal in België

    Het grootste juridische platform van België met 80 advocaten
  • Als beste beoordeeld

    Wij stellen onze rechtzoekende klant centraal en behandelen uw zaak met zorgvuldigheid
    8.7

Over ons

Met onze vooruitstrevende diensten en digitale oplossingen willen we het verschil maken in de – soms nog ouderwetse – juridische branche. De OmniRecht-formule heeft ervoor gezorgd dat we in enkele jaren zijn uitgegroeid tot het grootste en meest vooruitstrevende advocatenplatform van het land.

Inmiddels hebben ruim 80 advocaten en 35 kantoren uit Vlaanderen en Brussel zich bij OmniRecht aangesloten. Om de kwaliteit te waarborgen en de rechtzoekende er van te verzekeren dat de beloftes worden nagekomen, hebben we het OmniRecht Kwaliteitslabel in het leven geroepen. Ons hoofdkantoor is te vinden in Antwerpen, waar zo’n 45 medewerkers hun best doen om u te voorzien van de beste juridische hulp.

Er zijn advocaten gevonden.

Klik hier voor de resultaten.