- Home
- >
- Klachtenregeling OmniRecht
Klachtenregeling OmniRecht
Het OmniRecht kwaliteitslabel garandeert dat wij alleen werken met advocaten en kantoren die aan onze kwaliteitsvereisten voldoen. Het kan onverhoopt echter voorkomen dat u toch niet tevreden bent met uw advocaat.
Beroepsgeheim
Wanneer u niet tevreden bent met het door uw advocaat geleverde werk of zijn werkzaamheden is dat natuurlijk erg vervelend. Omdat advocaten echter een beroepsgeheim hebben is het voor ons onmogelijk om inhoudelijke informatie over uw zaak te achterhalen en zo te onderzoeken waar het fout is gegaan.
Uit ervaring hebben wij echter geleerd dat cliënten na een goed en open gesprek met hun advocaat er uiteindelijk toch vaak uit komen. Neem daarom wanneer u problemen ondervindt altijd eerst contact op met uw advocaat of diens kantoor. Dit voorkomt kosten en zij kunnen u direct en ook meteen het best helpen.
De Stafhouder
Komt u er echter nog niet uit of vindt u dat uw advocaat grove vormfouten heeft gemaak? Dan kunt u ook een brief schrijven naar de stafhouder van de balie waar uw advocaat bij is aan gesloten. Dit is het hoofd van de Balie. Deze kan u een oplossing aanreiken, bemiddelen of bijvoorbeeld arbitrage voorstellen.
Meer informatie hierover vindt u bij de balie waar uw advocaat bij is aangesloten.